Matfjellet 623m

30.10.2016

Dnes střídavě chumelí a svítí slunko, na silnici ledovka, den se krátí a tak je čas na kratší výšlap v okolí. Vybírám blízký kopec se značenou stezkou, což je v chumelenici obrovská výhoda. Na start to mám cca 10 minut autem. Z hlavní silnice Bardufoss – Sørreisa je odbočka do údolí Rabbåsdalen, po které popojedeme pár kilometrů až na konec, kde je rozcestník s šipkami na Matfjellet a Hjertinden.

Značení je tradičně červené, nejdřív po lesní cestě cik cak nahoru, pak se přeskáče po kamenech nebo přejde po ledu (v mém případě) větší potok a úzká stezka pokračuje rovně nahoru. Odbočka je značená opět cedulí Matfjellet. Vršek kopce je celkem placatý, je tu pár jezírek, nějaké skály a vřes a pěkně tu fouká. Kamenní mužíci vás spolehlivě dovedou až k nejvyššímu bodu (623 mnm) s tradiční schránkou s vrcholovou knížkou. Mám štěstí, přestává chumelit a vykukuje sluníčko. Čas na focení. Za chvíli jsou dokonce vidět bílé hory na ostrově Senja.

Nastavuji foťák na časosběr a rychle si dooblékám péřovou bundu a šusťáky. Dneska už je fakt zima. Dolů to beru poklusem. Celý výlet zabere tak 2-3 hoďky, takže to jsou snadno dosažené pěkné výhledy 🙂 Dnes nepotkávám žádné turisty, ale slyším střelbu lovců hledajících losy dál v údolí Rabbåsdalen směrem k Hjertinden.

Målselvfossen – peřeje a vodopády na řece Målselv

25.10.2016

V létě tu je spoustu lososů a v zimě nádherné rampouchy. Vyhlídka na peřeje řeky Målselv je hned u stejnojmenného kempu a restaurace, asi 20 minut jízdy od Bardufoss směrem k letišti a pak dále podle značení. Vede odtud také značená procházka pěkným lesem podél řeky. Níže je pár obrázků z mojí letmé odpolední návštěvy.